Wyślij sobie pocztówkę za darmo, czyli tajemniczy kod.

To pierwszy post z etykietką "cebulowe podróże" i coś czuję, że nie ostatni. Niesamowicie bawi mnie wszelkie cięcie kosztów w czasie wyjazdów, od autostopu zaczynając na spaniu na dziko kończąc. Tu nawet nie chodzi o cięcie kosztów, tylko o radość z kombinowania, ze spartańskich niekiedy warunków, ze wszystkich przygód, które zdarzają się dopiero po wyjściu ze strefy komfortu. Nie jestem mistrzem przejeżdżającym pół Europy z dychą w kieszeni, ale pewne doświadczenie w "cebulactwie" już nabyłam, a jak nabyłam, to czemu się nie podzielić? :)
Dzisiaj będzie o kodzie 2FABE.
Jakiś czas temu znalazłam info, że po wpisaniu tego kodu w miejsce znaczka pocztówka dotrze do adresata. W czasie wyjazdu do Francji od razu postanowiłam to sprawdzić i wysłałam pocztówkę do siebie samej. Nie do końca wierzyłam, że dojdzie, więc wszystkie inne poszły ze znaczkami, a ta jedna nie dość, że bez znaczka, to jeszcze była darmową pocztówką z muzeum ;)

Trzy dni po powrocie do Polski dostałam moją pocztówkę, wysłaną bez żadnego znaczka. W czym tkwi tajemnica?

Otóż pani pracująca we francuskiej poczcie trzymając tę kartkę w rękach mogła zrobić dwie rzeczy: wysłać ją do Polski lub wywalić do śmieci. Najpewniej nie znała polskiego, więc jedyne co rozumiała to "Dijon" otoczone mnóstwem serduszek i uśmieszków, ewidentnie sugerujących, jak bardzo jakiemuś obcokrajowcowi się w jej mieście podoba. Może zrobiło jej się miło z tego powodu, bo kartka przywędrowała do mnie.
Jedyny czynnik, od którego zależy skuteczność kodu to życzliwość pracownika poczty. 

Nie będę ryzykować wysyłania fajnych kartek z podróży do znajomych w ten sposób, bo byłoby mi smutno, gdyby nie doszły. Postanowiłam sobie jednak, że z każdego wyjazdu wyślę pocztówkę z tym kodem do siebie samej, to tak, by zobaczyć czy dojdzie.



Pocztówki ze ślimaczej serii i moja cebulowa ;)


A tu mniej oczywiste, ale za to idealnie pasujące do adresatów. Mnóstwo uroczych pocztówek można nabyć w sklepiku na przeciwko Notre Dame w Dijon.
Obsługiwane przez usługę Blogger.